W fińskiej stoczni trwają przygotowania do rozpoczęcia prób morskich ekologicznego wycieczkowca napędzanego metanolem, budowanego dla TUI Cruises, części koncernu Royal Carribean. To ostatnia jednostka z budowanej serii, którą wyróżnia możliwość zasilania ekologicznym paliwem, w myśl dekarbonizacji żeglugi.
Blok rufowy, podzielony na dwie części o łącznej masie 780 ton, opuścił gdańską stocznię Marine Projects Ltd. na pokładzie statku Meri i niebawem wyruszy do klienta, czyli fińskiej stoczni Meyer Turku, gdzie zostanie zintegrowany z kadłubem Star of the Seas – drugiego cruisera klasy Icon zamówionego przez Royal Carribean.
Na Florydę przybył długo wyczekiwany statek wycieczkowy Icon of the Seas. Z tej okazji firma Royal Carribbean zorganizowała mu huczne powitanie. W pierwszy komercyjny rejs jednostka wypłynie 27 stycznia.
Na terenie fińskiej stoczni rozpoczął się montaż kadłuba drugiego statku klasy Icon, Star of the Seas. To kolejny etap budowy jednej z największych jednostek tego rodzaju. Uroczystość położenia stępki pod przyszły statek wycieczkowy przeznaczony do rejsów po Morzu Karaibskim odbyła się 15 grudnia.
W fińskim zakładzie odbyła się tradycyjna ceremonia wodowania przyszłego statku wycieczkowego Mein Shiff 7, budowanego dla TUI Cruises, części koncernu Royal Carribean. To ostatnia jednostka z budowanej serii, którą wyróżnia możliwość zasilania ekologicznym paliwem, w myśl dekarbonizacji żeglugi.
Jedna z czołowych firm z turystycznej branży żeglugowej inwestuje w nowe jednostki dla swojej floty, co wiąże się również z odrabianiem strat po pandemicznym okresie. To pierwsze duże statki wycieczkowe zamówione przez od ponad trzech lat, gdy wybuchła pandemia COVID-19. Zaplanowane jednostki klasy World mają być trzecie co do wielkości na świecie.
Kolejny rekordzista wśród wycieczkowców niedługo wyjdzie w swój dziewiczy, komercyjny rejs. Spędzając osiem dni w morzu, biorąc udział w szeregu testów i podlegając nawet setkom inspekcji pod kątem bezpieczeństwa, prawa morskiego oraz certyfikatów, Icon of the Seas jest niemal gotowy, aby wyznaczać nowe standardy w branży turystycznej.
Trwa budowa przyszłego Utopia of the Seas, który znajdzie się we flocie Royal Caribbean International. To szósta jednostka w klasie Oasis, która już w przyszłym roku ma rozpocząć działalność.
W sądzie w Turku rozpoczął się proces w sprawie o szpiegostwo przemysłowe. Doświadczony projektant okrętów tuż przed odejściem z pracy skopiował cenne pliki z planami największego wycieczkowca świata. Następnie nawiązał współpracę ze stocznią w Chinach.
Podczas targów rejsowych w Fort Lauderdale na Florydzie brytyjski koncern Meyer zaprezentował koncepcję futurystycznego wycieczkowca, jaki mógłby przemierzać oceny za kilka dekad. Firma wykorzystała tu doświadczenie z budowy dwóch najnowocześniejszych technologicznie jednostek pasażerskich, jakie wyszły z jej stoczni.
Ekologiczna katastrofa na Hvarze; statki zmieniają plaże w szamba
Polish Offshore Wind Podcast - Zbroja Adwokaci - Magdalena Kryszewska
Zakończono poszukiwania surfera zaginionego na Bałtyku
Ataki Huti nie ustają. Nie ma pomysłu na zakończenie kryzysu żeglugi?
Tak powstaje baza serwisowa Baltic Power [wideo]
Już w piątek konferencja „Świat, który nadchodzi”